1: met macro
Als eerste plaatsen we een oneindige lus zodat het
programma kan blijven herhaalt worden. Vervolgens plaatsen we een macro. Hierin
zeggen we wat het keypad moet doen. Hierna plaatsen we een dessision. Hierin
plaatsen we of het nummer van het keypad gelijk is aan 255. Dit dient om het
bewaren van het cijfer op het display. Dan plaatsen we nog een macro voor het
sturen van ons display. Zo hebben we een simpel programma gemaakt dat als we
een cijfer induwen op het keypad dat dit cijfer op een display verschijnt en
behouden blijft.
2: zonder macro
Tabel 1
rij 4
|
rij3
|
rij2
|
rij 1
|
kolom 3
|
kolom 2
|
kolom 1
| |
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
2
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
1
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
5
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
6
|
0
|
0
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
7
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
8
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
9
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
*
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
#
|
1
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
Tabel 2
DP
|
g
|
f
|
e
|
d
|
c
|
b
|
a
| |
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
2
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
3
|
1
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
1
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
1
|
5
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
6
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
7
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
8
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
1
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
*
|
0
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
#
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten